Oeganda-PM.reismee.nl

Een drukke week maar wel met invulling voor de kids

En drukke week met veel uitjes

Vorige week kondigde we al aan dat we met de groep van vrijwilligers een dagje Zoo wilde regelen voor de laagste 4 klassen van het basisonderwijs.Regelen werdt er voor Marianne en mij niet echt veel verwacht dan alleen de kids begeleiden op deze dag.De dames die als assistent van deze klassen functioneren kregen van het huisfront en vriendenkring zoveel geld gesponsord,dat het financieel ook zo rond was.

De avond van te voren al de inkopen gedaan en 110 snoepzakjes gemaakt.

Dinsdag morgen was de grote dag want je wilt het geloven of niet maar de meeste van de kinderen hebben nog nooit een olifant of leeuw in het echt gezien, dus spannend in alle opzichten. Het werd een reis van 2 uur (87 km)door het trage verkeer van hier.

Daar aangekomen was het onvoorstelbaar hoe gestroomd het liep, geen gezeur van; ik wil dit of dat, maar blij dat ze weg zijn. Bij ons in Nederland zouden ze allang gezeurd hebben waarom gaan we niet naar de Efteling al blijven er hier ook wel een paar ratjes tussen zitten. Voor de middag hadden we rijst met groenten en zelfs een stukje vlees bij voor iedereen,dat was ook al speciaal dan anders altijd maispap met bonen.

Na de lunch allemaal naar de speeltuin genieten van een opblaas-kussen en elektrische karretjes voor ons normaal al met een kinderfeesten gehuurd maar hier voor vele nog nooit gezien. Om half 4 weer de lange reis terug en dan niet lekker na genieten maar je kleren met de hand wassen voor je gaat slapen.

Woensdag was weer een gewone dag voor Marianne en mij zij weer naar de baby's en ik moest ff de de balans opmaken om de volgende dag inkopen gaan doen voor het hele project 30 kranen afzuigkap en diverse spullen meer,niet ff gewoon Gamma maar van 9:00 tot 15:00 diverse winkels afstruinen in de grote stad, dat wil zeggen dat we die dag niet meer dan de nieuwe afzuigkap konden hangen in de keuken en de dag was alweer voorbij.

Vrijdag stond er de spelletjesdag op de planning daarin werden we geassisteerd door de Nederlandse vrijwilligers van andere projecten van Doooing Good, diverse Nederlandse spelletjes snoephappen zaklopen etc etc dit is vooral weer leuk voor de kinderen Marianne was de vliegende keep en fotograaf, en ik s'morgens spelleider en s'middags teamleider. Op het eind van de dag konden weer terug kijken op een geslaagde dag voor de kinderen en ook zeker voor de leiding.(zie foto's)

O ja, donderdag is Marianne met de 2 oudste (3 en 2 jaar oud) van de groep voor het eerst buiten stukje gewandeld. Ze waren er stil van, ze vonden het een beetje eng. Bijzonder om dat te ervaren van de 2 jongens die anders best aanwezig zijn.

Wij voelen ons echt al thuis ondanks een heel ander leven hier: lang onderweg voor boodschappen, een uur achter op een boda (brommer), langs de weg instappen in een matatu(busje), borstvoeding zien geven langs de weg, kinderen met een te groot shirt aan die met een fiets zonder achterwiel spelen, de afwas zien doen langs de weg, vlees hangt in de blakende zon. Al met al een leven zonder stress.

Zaterdag stond er voor mij een mountainbike tour door echte Afrikaanse dorpen gepland en Marianne een dagje shoppen gepland maar hier volgende keer meer over.

Grtj tot de volgende keer maar weer .

P&M

Annette van den Broek

Hoiiiiiiii Peter en Marianne , lees vol bewondering jullie Oeganda verhalen , letterlijk een wereld van verschil met ons leventje hier ......., petje af voor jullie om je zo in te zetten voor al die lieve kindjes ! Ik wens jullie nog een mooie tijd dan ook toe en veel Succes met alles wat er nog op jullie pad komt .......... enne ik blijf jullie natuurlijk volgen , gaaf dat wij ook van jullie avonturen mogen mee genieten , Groetjes en Houdoe xxx

Ans

Jee wat een week weer. Veel gedaan weer. Wel super voor die kinderen dat ze een dag mee mogen. Veel plezier in jullie nieuwe werkweek

Hilde

Peer en Marianne, wat schitterend om dit te lezen! Eindelijk en wens die uitkomt Marianne:) Súper trots, snel een keer facetimen als jullie weer terug in het koude nederland zijn! Voor nu, geniet, ervaar en ontdek xxxx knuffel!!

Angela Kieboom, van Erp

Ha Peter en Marianne,

Wat leuk om op deze manier jullie verhalen te volgen.
Geniet er nog van.

Groetjes Angela

Cindy

Wat een mooie week weer met al die uitjes voor de kids en heerlijk dat ze gewoon dankbaar zijn. Fijn een leven zonder stress en ook dat jullie je er thuis voelen maar niet teveel wij willen jullie ook gewoon weer graag in Nederland hebben xx

Anemone

Jeetje, daar kunnen wij Nederlanders nog veel van leren. We zouden er allemaal wel eens naartoe moeten... ;) Mooie ervaringen én dankbare kindjes! x

Je zus , ons Hel .....

Mooi geschreven en mooie foto's zo kunnen we er iets bij voorstellen hoe het leventje daar is . Het is gewoon heel lief , knap , en goed om zoiets te kunnen en willen doen ,,, Nog 10 dagen en dan lekker even uitrusten en nagenieten ,,, het gaat snel , Ben heel trots op jullie en dat zijn er wel meer !!! Groetjes van ons en een dikke ,,, KUS ,,,

Jane

Geweldig om te lezen en lijkt me zo leuk om te doen. Grappig dat Peer schrijft....geen stress.....gek he hoe verschillend de werelden kunnen zijn. Super om jullie verhalen te mogen volgen. Knuf van mij xxx

Hanny

Wow wat een afstanden om met de kids iets te ondernemen, bij ons beginnen ze al na een kwartiertje te piepen hoe lang het nog duurt! En als ze terugkomen ook nog hun eigen kleding wassen .....jeetje! een hele andere wereld maar wel heel dankbaar denk ik. Leuke foto van jullie op de brommer Haha. Het begint nu op te schieten, het eind is in zicht nog 5 daagjes en dan kan de echte rust beginnen ffu niks! Geniet nog maar van de kids en straks lekker relaxen in Zanzibar veel plezier! Heel trots op jullie, Liefs van mij! XXXXXX
P.S wij zijn druk met de Sinterklaas (stress) Haha XX

Jos Koppenhol

Hoi kanjers,
Indrukwekkende verhalen en foto's.
Het zit er bijna op? Morgen ff chillen in Zanzibar?
Geniet ervan, jullie hebben het verdiend!

Doingoood