Oeganda-PM.reismee.nl

Ontspanning na een weekje

Ff weer een stukje na een week Oeganda

Deze keer schrijven we dit stukje samen.

Na een weekje werken hebben we vrijdag vrij voor een excursie van 3 dagen.

Het lokaal begint al ergens op te lijken,we hebben de deur opnieuw gesteld en aan gemetseld Daarna natuurlijk aangesmeerd door een leerling (al moest er in het praktijklokaal lang gezocht worden naar een spaan) hier gooien ze de specie tegen de muur en daar is Petertje niet zo goed in.Een mixer of betonmolen hoef je hier al helemaal aan te denken.De foto's spreken daarom voor zich.

Voor zit de eerste week Nafasi erop.Ik ken inmiddels al de namen van de kinderen,het zijn allemaal schatjes ieder met een heftig verleden.De oudste is twee en half zijn naam is Alex en is heel behulpzaam we zijn aan het leren om hem zinnelijk te maken na een week zegt hij als hij moet plassen(pottie). Ook zijn we Annette van anderhalf jaar leren lopen maar die heeft geen kracht in der beentjes dus dit wordt nog een hele opgaaf. Verder zing ik Nederlandse liedjes Jan huigen in de ton,klein klein kleutertje,de maan is rond.Allemaal in het Nederlands omdat mijn Engels fuck is.Maar we gaan na het weekend weer verder eerst ff Safari queen Elizabeth national park.

Vrijdags vroeg op worden we half 8 opgehaald samen met nog twee vrijwilligers meer (moeder en dochter)voor een reis naar het park van 485 km waar we 8 uur over zullen doen. Echter na een uur ging de bus kapot er moest een monteur bijkomen en een dik uur oponthoud.Echter de rit duurde 12 uur dus we kwamen daar in het donker aan. Er stond ook niet meer op het programma dan eten en douchen de kamers waren simpel maar goed als er stroom was dan had je zelfs warm water.

Zaterdagochtend om kwart over 6 vertrekken voor een gamedrive het is hier iets minder bezet door wilde dieren als onze safari in Tanzania 10 jaar geleden maar leeuwen nijlpaarden hyena buffels en andere hert soorten gespot. Om 12 uur kwamen we terug maar geen olifant van dichtbij gezien.

Die middag stond er een boottocht op het meer gepland. Hier werden we al meteen verrast door de aanwezigheid van een Mannelijke Olifant(zie foto) verder waren er veel leuke vogels en ook veel nijlpaarden en Buffels aanwezig vergezeld door krokodillen wat hier goed samen gaat. De tocht duurde twee uur en was echt de moeite waard.

Daarna terug tijd voor een pilsje dit kost hier geen drol €0,60 voor een halve liter. Om 8 uur stond het eten weer klaar daarna beetje kletsen met de chauffeur en onze reisgenoten en vroeg naar bed half 6 rammelt de wekker morgenvroeg weer.

Dit keer staan er een bushwalk op het programma op zoek naar Chimpansees, deze ging door het regenwoud dus een lekker wandelpad was het niet vooral als je rookt. Na een dik uur hadden we De chimps gevonden, wel hoog in de bomen maar toch apart om ze in de vrije natuur te zien.Na een klein uurtje observeren ging de weg weer terug waar we nog menig andere apen en vlinders hebben gezien. Het was ondertussen twaalf uur geworden en de terugreis stond nog als enigste op programma.Met alleen een stop om te lunchen en een stop op de evenaar (daar moet je toch ff opstaan het middelpunt van de aarde) kwamen we om half 9 weer terug op het project. Weer een beetje bijkletsen met de rest van de vrijwilligers douchen en naar bed morgen allebei weer opstaan voor onze werkzaamheden hier.

Tot de volgende keer maar weer Marianne en Peer

Eric Hoan

Super leuke verhaaltjes en foto's. Blijf ze sturen. En natuurlijk veel plezier daar samen !!!

Ans

Hoi peter en Marianne
Je hebt t echt druk daar maar wel super. Zo te horen ook een mooie safari gehad en nu weer aan t werk . De tweede week alweer. Leuke fotos van de jongens aan t stukadoren . Succes verder en een dikke knuffel van ons allemaal xxxxx

Cindy

Tjonge jullie maken wat mee daar weer super leuk om te lezen en mooie foto's id vooral blijven schrijven dikke knuffel van ons xx

Berghit

Wat een belevenissen allemaal! Wel super gaaf! X

Hanny

Wauw wat geweldig allemaal wat jullie meemaken, zo'n lange reis om op safari te gaan en dan nog een kapotte bus. Maar het zal zeker de moeite waard zijn geweest zo te zien! Wat een supermooie foto met jou en de kindjes echt geweldig het doet je goed zo te zien! En Peer die zich moet behelpen met wegwerp gereedschap haha.
Morgen alweer 2 weekjes daar, gaat toch snel. Fijn om te zien dat het goed gaat met jullie hou vol!! ( mis mijn kleine zusje wel... maar ben heel trots op je ) Liefs Dikke Kus van mij XX

Jos

Ja echt mooie foto's. Wat een toffe ervaring. lijkt me. Ook al is het waarschijnlijk hard werken, toch oogt het ook niet zo stressvol als het leven hier. Vannacht weten we wie er de nieuwe president van Amerika wordt. Daar gaat het de hele dag al over. Clinton staat momenteel voor. Ook een kus van mij en veel succes en plezier!XXX

Glenn

Klinkt allemaal heel mooi en gaaf! Moet vast een super gevoel zijn wat jullie daar kunnen betekenen. Ook lekker ff een "rustig" weekendje weg geweest dus, haha. Mooie foto's hoor. Geniet ervan en werkze deze week weer. XX

Jacky Chantal Demi & Jack

Wat een mooie verhalen!
En wat hebben jullie al veel meegemaakt daar en gezien!
Wat zijn die kindjes daar blij met jullie!

Geniet er samen van en werkse samen!

Liefs xx ons en een dikke knuffel van onze kids!??????

Jacky Chantal Demi & Jack

Die vraag tekens moeten hartjes en kusjes zijn voor jullie hihi doet het niet denk ik...... :)

Marianne

Wat leuk alle die mooie lieve reacties van jullie. Dit weekend schrijven we weer een stukje...liefs vanuit het warme Uganda xxx

Dennis & Jennifer

Heeee super tante en oom!

Wat een belevenissen weer!! Wanneer we jullie verhalen lezen, hoor ik tussendoor steeds: "Oh men!!!!!!!" Alleen dit keer vanuit ons, hihi...
Peertje moet creatief zijn man met zo weinig materialen en oud ijzer ;)
Lekker int Nederlands zingen hoor tante, is toch gezellig!
Geniet maar lekker van alles om jullie heen. Hier in Nederland regen, regen, regen en die ouwe grijze vent komt zaterdag weer int land.

Love you xxxx

Shérinne

Hey skeetjes! Weekend! Ook voor jullie! En nog wat leuks in de planning?! Nou, ik lees jullie mooi verhalen wel weer. Love jullie! Xxxxx

Hetty

Eindelijk tijd om het rustig te lezen.
Wat een schatjes die kleintjes
Zo te lezen maken jullie het erg goed en hebben jullie het naar de zin.
Geniet en blijf schrijven zodat wij ook mee kunnen genieten van jullie avontuur.

Dave, Evy, Faye en Izzy

Wat leuk weer om te lezen!! Klinkt geweldig!! Ik zou zeggen gewoon lekker in t Nederlands blijven zingen.. maakt voor die kindjes geen verschil! Heel veel plezier nog!! Groetjes en een dikke knuffel van de dames!

Jane

Super om jullie verhalen te lezen en ook dat je er ff tussenuit bent geweest om daar het een en ander te bekijken. En...ondanks dat je er soms tegenaan loopt....nog steeds wel je rokertje? hihi. Blijf schrijven want is een genot om te lezen. Knuffel van Jane

Doingoood